Etiketter

Igår fick man känna på lycka, sorg och oro allt på samma gång. Vi var nämligen på rutinultraljudet i går. Jag känner ett litet liv inom mig sprattlandes som en fisk, men att se det på på ultraljudsbilden gör det mer verkligt för sin partner. S blev så rörd och glädjetårarna rullade ner för kinden. Vilket gjorde mig extra rörd 🙂 det var en liten livlig krabat som rörde sig i min magge, haha! Allt såg hur bra ut som helst.

Sedan var det dax för att kolla så att cerklaget satt på plats, vilket den gjorde. Dock fick jag beskedet att min livmodertapp endast var 2cm. Och för min del är det ”sängläge” som gäller! Så just nu tillbringar jag min vardag i sängen 😦 Allt runt i kring hänger på Stefan för tillfället. Nu ber vi till gud att detta lilla liv vill stanna minst 4 veckor till…

Förövrigt mår jag bra och känner mig pigg. Endast oron över att något ska hända.. Men jag gör allt för att förhindra det!! ❤

