Etiketter

Godmorgon! Ligger å kollar nyhetsmorgon och nyheterna i min fantastiskt sköna sjuksäng. Jag är iallafall lyckligt lottad över att jag har både TV, radio och soffa/fotölj så mina gäster slipper sitta på obekväma hårda stolar 🙂

Till sak: kollade Kalla Fakta igår, där dom granskade en kommuns socialförvaltning och hur dom hanterat hedersvåld där två flickor inte tagits på allvar. Socialchefen fattar egna beslut och går på sin EGNA magkännsla och tvingade dessa två flickor flytta hem till sin far, trots att polisen tar detta med stort allvar!

Det som jag oxå reagerar över är socialchefens bemötande!!!! Sitter inte kvinnan på helt fel arbetsplats???!! Hon ska väl för i H-vete inte arbeta med människor?? Fy fan så upprörd jag blir.. Två unga flickor, livrädda i sitt eget hem vänder sig till socialförvaltningen som har en skyldighet att ta människor på allvar och hjälpa utsatta människor. Alltså vem kan man lita på i vårt sk trygga Sverige????!

Man har sett en hel del genom åren och jag är rädd, rädd att släppa in människor av denna karaktär. Tyvärr får man allt för ofta styrkt att myndigheter inte går att lita på.. 😦

Mer ofentliga granskningar bör göras för att minimalisera att dessa osympatiska människor har möjlighet att arbeta med människor!!!!

Kändes skönt att få detta sagt!! 🙂

Har lagt till en ny kategori som heter reflektiner just för att reflektera över saker å ting 😉

